Friday 23 June 2017

#AccSurvivor

 
 
 
 
Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.
Segala puji hanya bagi Nya, Tuhan yang Maha Esa lagi Maha Berkuasa yang segalanya berlaku atas kehendak dan perancanganNya.
Syukur sangat.
 
Finally!! I'm GRADUATED!
OFFICIALLY GRADUATED!
 
 
Walaupun lambat sikit dari yang lain, tapi aku tetap bangga dengan diri sendiri.
 
Sempat la menangis dalam keta odw balik dari kerja hadap jem tadi.
Rasa macam lamanya nak survive 6 tahun (1 1/2 tahun -CFS, 4 1/2 tahun- Degree) kat IIUM. And Alhamdulillah i'm done!
 
Dah berjaya pun survive as accounting student and graduated from the best Uni ever. Ya IIUM is the best uni yang banyak kenangan jatuh bangun aku sepanjang belajar demi masa depan nih. 
 Alhamdulillah.
 
And Alhamdulillah jugak Allah mendengar doa aku untuk dipermudahkan urusan kerja. Habis exam 28th May 2017. 7th June dapat panggilan interview untuk jawapan assistant auditor dan bersyukur dengan izin dan rencanaNya aku diterima masuk dalam audit firm tu.
 
Segala yang berlaku atas kehendakNya. Ini mungkin nikmat dan boleh jadi ini ujian terbesar. He's know the best. Apa-apa pun dah 2 minggu start kerja as an auditor:-
 
Miserable
Trouble
Penat
Banyak mengeluh
Kadang ada rasa menyesal
Life full of suprise
 
 
This will be another game for me. Lepas selesai azab nikmat as a student. Now tengah merana nikmat dan azabnya seorang wanita bekerjaya. Semoga Allah terus membuka jalan dan mempermudahkan urusan hambaNya ni.
 
Semoga seketul kina ini juga terus istiqamah atas jalan yang dah dipilih ni. HAHA. 
Takut jugak. Start kerja time peak period. Dapat satu file depan mata terkebil kebil jugak la nak buat. Nasib ada yang sudi bantu. Bersyukur masih dihadirkan dan dikelilingi orang-orang yang baik baik keluarga sahabat mahupun teman sekerja. Doa aku masih didengar. Alhamdulillah.
 
Semoga terus dipertemukan dengan orang yang baik-baik yang sentiasa mengingatkan seketul kina ni tentang penatnya nak kejar dunia, indahnya sebuah mimpi dan bezanya reality.
 
Alhamdulillah.
#AccSurvivor
 
 

No comments:

segala yang terdapat dalam blog ini adalah hak milik KINA