Tuesday 10 April 2012

Kekasihku Muhammad SAW...

Assalamualaikum,, 
Indahnya hidup jika dapat berada disamping seorang lelaki sejati bernama Muhammad SAW... 




Bergetar hati tatkala namanya disebut,,
Mengalir air mata tatkala pengorbanannya terukir indah dalam sejarah Islam,,

~Indahkan jika seumur hidup kita dapat melihat susuk tubuh yang amat disanjungi ramai.. Ya Allah, layakkah hambu-MU yang lemah ini menatap indah wajah kekeasih-MU?

Ingin sekali hati kecil ku untuk melihatnya,
Ingin sekali diri yang hina ingin mendampinginya,

Rasulullah, indahnya namamu,
Jujur dari hati kecil ini, aku merindu mu... sangat merindu mu..
Ingin sekali aku melihat wajahmu, tapi layak kah aku?

Ya Allah,
Dia kekasih agung-MU, lelaki yang amat ku sanjungi....

Pernah membaca sirah2 Baginda, sehingga terbit rasa cemburu dihati tatkala, para sahabat dan isteri2nya berpeluang mendekatinya, memeluknya, bergurau-senda dengannya.. Ya Allah, hati kecil ini, inginnya.. Layakkah aku?

Memgimbas diri yang penuh dengan dosa dunia..
Terlalu hina untuk mendekati Baginda, layakkah aku untuk menyintai, menyayangi dan merindu Baginda Rasulullah, Ya Allah?

Bersyukur dilahirkan sebagai umat Baginda... Walaupun tak pernah melihat wajahnya, tak pernah merasa sejuknya pandanganya, tak pernah merasa damainya disisinya, aku bersyukur dapat hidup sebagai umatnya..

Rasulullah, sirahmu kusanjungi, sunnahmu ku ikuti, amanatmu kuhormati.... dengan harapan kelak kita boleh bertemu kembali.. InsyaAllah, jika diri ini diizinkan Allah..

Ya Allah,
Izinkan aku menyintai kekasih-MU selepas Engkau...~~~~


~~ <3 Rasulullah, ~~~


No comments:

segala yang terdapat dalam blog ini adalah hak milik KINA