Wednesday 3 April 2013

^_^

Assalamualaikum..
Just short entry~~
curi masa study business maths kejap..
hehe..
anyway, pray for my midterm this evening.. amiinn~~

sya just nak suoh korang pikir je..
nie analogi dia..

~....................................................~
A : Kau nak pegi mana nie? Lawa gila.
B : Nak keluar dengan pakwe aku la. Mesti la kena lawa, naty xde la dia cari lain.
A : Owh.. Okay. May Allah bless.. =='

situasi lain..
B : Uish, lawa gila. Dengan cardigan dengan tudung lagi. Nak kemana?
A : Nak pegi date la.
B : Sejak bila kau ada bf? sampai hati tak gtau aku.
A : Sejak aku dalam perut mak aku lagi, Dia dah jaga aku. Aku nak pegi solat lah. Da masuk waktu un.
B : Tak kan lah nak solat un pakai tudung bagai.
A : Salah ke aku nak nampak cantik depan Allah ? hehe.. Aku un nak cantik macam kau, masa keluar date dengan boyafren kau tuu..
B : (:

Dapat tak konsep dia? Hopefully dapat la ek. Sebenarnya saje kongsi sikit.
Ramai yang ingat kalau dah pakai telekung tuu, kira boleh la terus solat..
Dia depend on telekung tuu jugak. Ada yang tebal ada yang nipis.
Kalau yang nipis tuu better pakai tudung n paling kurang un pakai cardigan la nak cover aurat kita waktu solat..
Nie penting ek.. :)

~....................................................................~

Tadi kat facebook ramai yang kongsi pasal Al-Quran.. Kelas Tahsin Al-Quran.
Dulu pikir nak join. n teringin nak join.. sebab dah lama tinggal bab hafal-hafal nie..
Masa form 3 dulu pernah jadi peserta hafazan perempuan..
So bila dah lama tinggal nie, rasa lupa dah kott.. Risau.. seriously, dengan sekarang perangai makin teruk je rasa.. Ya Allah~~ T_T

Ntah, tetiba rindu saat bertukar bacaan dengan ustazah kat sekolah. 
Seriously rindu..

................................................

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

okay. sorry kalau entry kali nie macam bosan..
just nak remind diri balik..

Mesti ramai yang cakap..
'Dia nie, perangai teruk je tengok. aurat un kadang okay, kadang tak. mcg laki, status dia lelaki je yg rajin comment n what so ever la..'
sya un kadang2 dengar jugak benda nie, walaupun orang tak straight away cakap depan sya. But I know.

Sya tau, sya tak sebaik perempuan bertudung labuh,
Sya tak sealim perempuan berpurdah..
But I'm trying..

Kadang-kadang kita tak sempurna apa yang orang harapkan.. Tapi kita mencuba jadi seperti yang diharapkan. Doa dan dorangan diperlukan. Bukan cacian dan hinaan.. 

^_^

Thanks for reading.
Assalamualaikum..



No comments:

segala yang terdapat dalam blog ini adalah hak milik KINA